π. Γεώργιος Calciu Ο ομολογητής και ποιμένας (2)π. Γεώργιος Calciu Ο ομολογητής και ποιμένας ΜΕΡΟΣ Β' O Γεώργιος Calciu αφέθηκε ελεύθερος από την πρώτη του φυλάκιση το 1964. Κάνει αίτηση στην Ιατρική σχολή, προκειμένου να συνέχιση τις σπουδές του από εκεί που τις άφησε, άλλα δυστυχώς η αίτησή του απορρίφτηκε. Έτσι ξεκινά νέες σπουδές στο Πανεπιστήμιο στη Γαλλική Φιλολογία. Το 1965 παντρεύτηκε τη βιολόγο ερευνήτρια Ανδριριάννα Dumitreasa η οποία είχε δύο αδελφούς πού είχαν φυλακισθεί μαζί με τον Γεώργιο στην πρώτη φυλάκισή του, με την οποία απέκτησαν έναν υιό, τον Αντρέϊ. Ενώ βρισκόταν στη φυλακή ο Γεώργιος, αποφάσισε να αφιερώσει τη ζωή του στο Θεό και να γίνει ιερεύς. Αν και η μυστική αστυνομία της Ρουμανίας του είχε απαγορεύσει να παρακολουθήσει μαθήματα στο θεολογικό ινστιτούτο, εν τούτοις με την αρωγή του πατριάρχου Ιουστινιανού τελείωσε κρυφά τέσσερα χρόνια θεολογικών σπουδών και στη συνέχεια τοποθετήθηκε από τον ίδιο τον πατριάρχη καθηγητής γαλλικών στο ινστιτούτο. Χειροτονείται ιερεύς στις 30 Ιανουαρίου το 1973. Μια ομάδα φοιτητών του θεολογικού ινστιτούτου συσπειρώνεται γύρω του και έτσι ο π. Γεώργιος τα βράδια τους μαζεύει για συμμελέτη της αγίας Γραφής, συζήτηση και προσευχή. Σύντομα στις συνάξεις αυτές μαζεύονται κι άλλοι φοιτητές από άλλα τμήματα και έτσι η φλόγα της πίστεως αρχίζει να αυξάνει. Η μυστική αστυνομία πληροφορούμενη τη διάδοση της πίστεως θορυβήθηκε και διέταξε να σταματήσουν οι προσευχές. Οι συνάξεις όμως συνεχίστηκαν μέχρι το 1978. Εκείνη τη χρονιά ο π. Γεώργιος είχε κάνει τις γνωστές και δυναμικές «Επτά ομιλίες στη νεότητα», μέσα από τις όποιες επεκήρυττε την κομμουνιστική φιλοσοφία του αθεϊσμού και του υλισμού. Ενώ ετοιμαζόταν να δώσει και την όγδοη ομιλία του στους νέους θέλοντας να τους εξηγήσει πως η μυστική αστυνομία κατά την διάρκεια των διακοπών του Πάσχα, προσπάθησε να τον εκβιάσει και να τον αποθαρρύνει να συνεχίσει τις ομιλίες του, χάνει τη θέση του από το ινστιτούτο. Η μυστική αστυνομία υποχρέωσε τους προϊστάμενους του π. Γεωργίου, τους επισκόπους, να τον διώξουν τόσο από τη δουλειά του όσο κι από την εκκλησία. Έτσι οι επίσκοποι τον άφησαν χωρίς καμία προστασία και μ' αυτό τον τρόπο η μυστική αστυνομία μπορούσε να τον συλλάβει ως απλό πολίτη, μη μπορώντας οι ιεράρχες να προβάλουν καμία αντίρρηση. Όταν ο π. Γεώργιος συναντήθηκε πρόσωπο με πρόσωπο με τον επίσκοπο Ρωμανό, του είπε —ενώ ασπαζόταν το χέρι του— ότι πρόκειται να διαπράξει μια μεγάλη αμαρτία με το να επιτρέψει τη φυλάκισή του. Ο επίσκοπος όμως απέφυγε να τον κοιτάξει στα μάτια. Κατάλαβε, ότι οι μέρες της ελευθερίας του είχαν τελειώσει. Είκοσι πράκτορες της μυστικής υπηρεσίας συλλαμβάνουν τον π. Γεώργιο μπροστά στα έκπληκτα μάτια της συζύγου του και του δεκατριάχρονου υιού του μέσα στο ίδιο του το σπίτι, στο όποιο έψαξαν να βρουν κάποιο έγγραφο για να τον ενοχοποιήσουν. Τον κράτησαν για ανάκριση μισό χρόνο, ενώ πληροφόρησαν τη γυναίκα του αρχικά ότι είναι άρρωστος και στη συνέχεια ότι πέθανε κι ότι δεν πρόκειται να βρουν ποτέ το σώμα του για να το θάψουν. Εκείνη όμως δεν τους πίστεψε. Πριν το 1978 ήταν εφικτό οι πράκτορες να σκοτώσουν και να εξαφανίσουν ένα δημόσιο πρόσωπο. Εκείνο όμως τον καιρό ο π. Γεώργιος ήταν γνωστός μέσω των ομιλιών του πού είχαν διαρρεύσει κρυφά έκτος Ρουμανίας, ακούγονταν στο ραδιόφωνο και είχαν εκδοθεί στα αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά. Ο πρόεδρος Τσαουσέσκου δεν θα είχε την τόλμη να τον σκοτώσει. Κάποια στιγμή τον καταδίκασαν σε θάνατο και τον διαβεβαίωσαν ότι θα τον εκτελούσαν. Του είχαν παραχωρήσει και δικηγόρο, μόνο πού αυτός απεδείχθη συγχρόνως και κατήγορος του. Μπροστά στους ενόρκους ο δικηγόρος του π. Γεωργίου έλεγε «Είναι αλήθεια κύριε διακαστά ότι ο πελάτης μου είναι πράκτορας της CIA. Αλλά σάς παρακαλώ, μην τον σκοτώσετε. Αφήστε τον να ζήσει και επιτρέψτε σ' έμενα να τον νουθετήσω για το πώς πρέπει να γίνει ένας χρήσιμος άνθρωπος για το κομμουνιστικό κόμμα». Οι κατήγοροί του δεν είχαν κάτι ουσιαστικό να τον κατηγορήσουν. Ό,τι έκανε το έκανε δημοσίως. Το μόνο πού διεκήρυττε ο π. Γεώργιος ήταν, ότι ο λόγος του Θεού πρέπει να ακουστή παντού, ότι πρέπει να σταματήσει το γκρέμισμα των εκκλησιών και πρέπει όλοι, νέοι και ηλικιωμένοι να έχουν το δικαίωμα να γίνουν μοναχοί κάτι πού το Κράτος είχε απαγορεύσει. Προσπάθησε να πείσει και τον επίσκοπο να βγει μαζί του να κηρύξουν το Χριστό στον κόσμο. Δεν τον ακλούθησε όμως. Κανείς άλλος δυστυχώς δεν τον ακολούθησε. Πίστευε, ότι η φωνή του επισκόπου θα ήταν πιο ηχηρή από τη δική του, αλλά ο επίσκοπος δεν είχε το θάρρος να κηρύξει το Χριστό δημόσια. Η μαρτυρική πορεία του θα συνεχιστεί... πηγή: αγγλόφωνο περιοδικό «Orthodox Ware» Μετάφραση, Ι. Μονή Αγ. Αυγουστίνου, Φλωρίνης. Αναδημοσίευση: Χριστιανική Σπίθα, έτος ξς’, Πάρος – Νοέμβριος 2010 – αριθμ. φύλ. 688, σελ.7. |
ΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΜΙΑ ΠΑΡΕΑ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΦΙΛΩΝ ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΡΟΣΚΥΝΗΤΩΝ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ, ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΜΕ ΠΡΟΒΟΛΗ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ, ΕΙΚΟΝΩΝ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ.
Σάββατο 8 Ιανουαρίου 2011
π. Γεώργιος Calciu Ο ομολογητής και ποιμένας (2)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.