Μητροπολίτης Σάμου: Συγχαίρουμε τους αναισθησιολόγους της Σάμου
Επιτακτική ανάγκη να πάρει θέση η Εκκλησία εναντίον του εγκλήματος των εκτρώσεων
Τη θέση του για την απόφαση των γιατρών – αναισθησιολόγων του νοσοκομείου Σάμου, με την οποία θέτουν όρους στη χορήγηση αναισθησίας όταν πρόκειται για διακοπή κύησης, εκθέτει ο Μητροπολίτης Σάμου, κ.κ. Ευσέβιος, η οποία αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητρόπολης.
Αφού ο Σεβασμιώτατος ρωτήθηκε σχετικά, δήλωσε:
Κατ’αρχάς πρέπει να τονίσουμε ότι η θαρραλέα ανακοίνωση των αναισθησιολόγων του Νοσοκομείου μας αποτελεί μία ευχάριστη έκπληξη.Ένα ενθαρρυντικό σημείο αναφοράς, μέσα στον καταιγισμό των άσχημων ειδήσεων και γεγονότων, που λαμβάνουν καθημερινώς χώρα στη ζωή μας και μας πονούν ιδιαιτέρως και εκ μέσης καρδίας τους συγχαίρουμε για την απόφασή τους.
Ακολούθως πρέπει να τονίσουμε, ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία μας ομιλεί θεολογικώς στεντορεία τη φωνή, κατά των εκτρώσεων – αμβλώσεων, ονομάζοντας επακριβώς την για οποιοδήποτε λόγο διακοπή της κύησης, ως καθαρό φόνο. Και τούτο διότι το έμβρυο είναι άνθρωπος κανονικός, αφού εξ άκρας συλλήψεως συνυπάρχει εν ζωή η ψυχή με το σώμα.
Πέρα όμως από την διάσωση ενός του ανθρώπου, που έμελλε να δολοφονηθεί μέσα από την έκτρωση, διασώζεται και η ψυχή της Μητέρας, καθώς και όλων όσοι συμμετέχουν σε ένα τέτοιο έγκλημα. Ιδίως όμως η Μητέρα διασώζεται, καθώς γνωρίζουμε πάμπολλες περιπτώσεις, κατά τις οποίες η Ορθόδοξη Εκκλησία μας καλείται με την χάρη των Ιερών Μυστηρίων να επουλώσει ψυχικά τραύματα και να θεραπεύσει ανοιχτές πληγές, που προκαλούνται από τέτοιες πρακτικές, πολύ επώδυνες εφ’ όρου ζωής.
Τώρα στην αιτίαση, ότι ο νόμος δίνει το δικαίωμα της διακοπής της κυήσεως, όταν αυτή κριθεί ανεπιθύμητη, απαντούμε ότι πάνω από τον ανθρώπινο νόμο είναι ο νόμος του Θεού. Εκείνος δίνει την ζωή, Εκείνος δανείζει την ύπαρξη, Εκείνος χαρίζει τον άνθρωπο κι Εκείνος, όταν θέλει τον λαμβάνει και τον μεθιστά στην άλλη διάσταση ζωής.
Ο Ορθόδοξος Χριστιανός συχνά καλείται όχι να παρακούσει, αλλά να υπερβεί τον νόμο, όταν αυτός έρχεται σε αντίθεση με τον νόμο του Θεού.
Στην «Προς Διόγνητον επιστολή», ένα απολογητικό κείμενο της Χριστιανικής Γραμματείας των πρώτων αιώνων, ο άγνωστος συγγραφέας, εξηγώντας τι σημαίνει να είσαι Χριστιανός, γράφει σε κάποιο σημείο χαρακτηριστικά: «Οι Χριστιανοί υπακούουν στους νόμους του κράτους, άλλα με τη ζωή τους υπερβαίνουν τους νόμους.»
Γνωρίζουμε πως κάποιοι διαφωνούν μαζί μας, αλλά αυτή είναι η θέση της Εκκλησίας μας και είναι ανυπερθέτως η σωστή και η πρέπουσα, αν μάλιστα λάβουμε υπ’ όψιν και τις δηλώσεις των συμμετεχόντων στο 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Γυναικολογικής Ενδοκρινολογίας, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις 11 και 12 Φεβρουαρίου 2017, σύμφωνα με τις οποίες στην Ελλάδα γίνονται κάθε χρόνο 150.000 εκτρώσεις, από τις οποίες οι 30.000 χιλιάδες αφορούν σε έφηβες γυναίκες ηλικίας κάτω των 16 ετών!»
Εμείς όμως θέτουμε και το εξής ερώτημα:
Δεν θα έπρεπε όλη η Εκκλησία να τοποθετηθεί στο συγκεκριμένο θέμα;
Η Μητρόπολη Σάμου είναι η μόνη την οποία απασχολεί το θέμα των εκτρώσεων;
Η υπόλοιπη Εκκλησία δεν υφίσταται τις φοβερές συνέπειες από την φοβερή αυτήν αμαρτία;
Πού είναι οι υπόλοιποι αρχιερείς, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων;
Δηλαδή βγαίνουν και κάνουν πόλεμο εναντίον των ευαίσθητων αναισθησιολόγων διάφοροι αναίσθητοι βουλευτές, φορείς, σύλλογοι, ΜΜΕ, κόμματα κ.λπ. και η Εκκλησία δεν έχει φωνή να τους υπερασπιστεί δυναμικά και συνολικά;
Έχουμε την πολυτέλεια να υπάρχουν τόσο πολλοί γιατροί που να σέβονται το δικαίωμα του εμβρύου στην ζωή, ώστε η Εκκλησία να εφησυχάζει και να μην βρει αφορμή να εκδηλώσει την γενική στήριξή της και τη θέση της απέναντι στο φοβερό έγκλημα της έκτρωσης;
Ακολούθως πρέπει να τονίσουμε, ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία μας ομιλεί θεολογικώς στεντορεία τη φωνή, κατά των εκτρώσεων – αμβλώσεων, ονομάζοντας επακριβώς την για οποιοδήποτε λόγο διακοπή της κύησης, ως καθαρό φόνο. Και τούτο διότι το έμβρυο είναι άνθρωπος κανονικός, αφού εξ άκρας συλλήψεως συνυπάρχει εν ζωή η ψυχή με το σώμα.
Πέρα όμως από την διάσωση ενός του ανθρώπου, που έμελλε να δολοφονηθεί μέσα από την έκτρωση, διασώζεται και η ψυχή της Μητέρας, καθώς και όλων όσοι συμμετέχουν σε ένα τέτοιο έγκλημα. Ιδίως όμως η Μητέρα διασώζεται, καθώς γνωρίζουμε πάμπολλες περιπτώσεις, κατά τις οποίες η Ορθόδοξη Εκκλησία μας καλείται με την χάρη των Ιερών Μυστηρίων να επουλώσει ψυχικά τραύματα και να θεραπεύσει ανοιχτές πληγές, που προκαλούνται από τέτοιες πρακτικές, πολύ επώδυνες εφ’ όρου ζωής.
Τώρα στην αιτίαση, ότι ο νόμος δίνει το δικαίωμα της διακοπής της κυήσεως, όταν αυτή κριθεί ανεπιθύμητη, απαντούμε ότι πάνω από τον ανθρώπινο νόμο είναι ο νόμος του Θεού. Εκείνος δίνει την ζωή, Εκείνος δανείζει την ύπαρξη, Εκείνος χαρίζει τον άνθρωπο κι Εκείνος, όταν θέλει τον λαμβάνει και τον μεθιστά στην άλλη διάσταση ζωής.
Ο Ορθόδοξος Χριστιανός συχνά καλείται όχι να παρακούσει, αλλά να υπερβεί τον νόμο, όταν αυτός έρχεται σε αντίθεση με τον νόμο του Θεού.
Στην «Προς Διόγνητον επιστολή», ένα απολογητικό κείμενο της Χριστιανικής Γραμματείας των πρώτων αιώνων, ο άγνωστος συγγραφέας, εξηγώντας τι σημαίνει να είσαι Χριστιανός, γράφει σε κάποιο σημείο χαρακτηριστικά: «Οι Χριστιανοί υπακούουν στους νόμους του κράτους, άλλα με τη ζωή τους υπερβαίνουν τους νόμους.»
Γνωρίζουμε πως κάποιοι διαφωνούν μαζί μας, αλλά αυτή είναι η θέση της Εκκλησίας μας και είναι ανυπερθέτως η σωστή και η πρέπουσα, αν μάλιστα λάβουμε υπ’ όψιν και τις δηλώσεις των συμμετεχόντων στο 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Γυναικολογικής Ενδοκρινολογίας, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις 11 και 12 Φεβρουαρίου 2017, σύμφωνα με τις οποίες στην Ελλάδα γίνονται κάθε χρόνο 150.000 εκτρώσεις, από τις οποίες οι 30.000 χιλιάδες αφορούν σε έφηβες γυναίκες ηλικίας κάτω των 16 ετών!»
Εμείς όμως θέτουμε και το εξής ερώτημα:
Δεν θα έπρεπε όλη η Εκκλησία να τοποθετηθεί στο συγκεκριμένο θέμα;
Η Μητρόπολη Σάμου είναι η μόνη την οποία απασχολεί το θέμα των εκτρώσεων;
Η υπόλοιπη Εκκλησία δεν υφίσταται τις φοβερές συνέπειες από την φοβερή αυτήν αμαρτία;
Πού είναι οι υπόλοιποι αρχιερείς, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων;
Δηλαδή βγαίνουν και κάνουν πόλεμο εναντίον των ευαίσθητων αναισθησιολόγων διάφοροι αναίσθητοι βουλευτές, φορείς, σύλλογοι, ΜΜΕ, κόμματα κ.λπ. και η Εκκλησία δεν έχει φωνή να τους υπερασπιστεί δυναμικά και συνολικά;
Έχουμε την πολυτέλεια να υπάρχουν τόσο πολλοί γιατροί που να σέβονται το δικαίωμα του εμβρύου στην ζωή, ώστε η Εκκλησία να εφησυχάζει και να μην βρει αφορμή να εκδηλώσει την γενική στήριξή της και τη θέση της απέναντι στο φοβερό έγκλημα της έκτρωσης;
Αναδημοσίευση από:
http://www.vimaorthodoxias.gr/
http://www.vimaorthodoxias.gr/
http://www.impantokratoros.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.