Προηγείται της σωματικής θεραπείας η θεραπεία της ψυχής
(Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, Ομιλία ΙΔ΄ εις το κατά Ματθαίον)
«Νυν δε, αν μεν σωματικόν έχομεν πάθος, πάντα ποιούμεν και πραγματευόμεθα, ώστε απαλλαγήναι του λυπούντος ημάς,`της δε ψυχής ημών κακώς διακειμένης, μέλλομεν και αναδυόμεθα. Διά τούτο ουδέ εκείνων απαλλασσόμεθα, επειδή τα μεν αναγκαία ημίν πάρεργα γίνεται, τα δε πάρεργα αναγκαία` και την πηγήν των κακών αφέντες, τους ρύακας εκκαθαίρειν εθέλομεν.
Ότι γαρ των εν τω σώματι κακών η πονηρία της ψυχής αιτία και ο παραλελυμένος τριάκοντα και οκτώ έτη και ο διά του στέγους χαλασθείς και προ τούτων δε ο Κάιν εδήλωσε` και πανταχόθεν δε ετέρωθεν τούτο αν τις κατίδοι. Ανέλωμεν τοίνυν των κακών την πηγήν και πάντα στήσεται των νοσημάτων τα ρεύματα. Ου γαρ το παραλελύσθαι μόνον νόσημα, αλλά και το αμαρτάνειν` και τούτο μάλλον ή εκείνο, όσω και ψυχή σώματος αμείνων».
Μετάφραση:
Και τώρα, αν μεν έχουμε κάποιο πάθος σωματικό, κάνουμε τα πάντα και φροντίζουμε, ώστε να απαλλαγούμε από αυτό, που μας προκαλεί την λύπη, την στεναχώρια. Αλλά για την ψυχή μας, η οποία βρίσκεται σε κακή κατάσταση, το αναβάλλουμε και το αποφεύγουμε. Γι` αυτόν τον λόγο ούτε και από εκείνα, τα σωματικά γλιτώνουμε. Επειδή, τα μεν αναγκαία για μας, τα μετατρέπουμε σε δευτερεύοντα, τα δε δευτερεύοντα σε αναγκαία. Και αδιαφορώντας και αφήνοντας βρώμικη την πηγή των κακών, θέλουμε να καθαρίσουμε τα ρυάκια, που μας τα μεταφέρουν.
Το ότι δε η αιτία των κακών που προσβάλλουν το σώμα είναι η πονηρία της ψυχής, μας το φανέρωσε και αυτός που ήταν παράλυτος επί τριάντα οκτώ χρόνια και ο άλλος παράλυτος, τον οποίο κατέβασαν από την στέγη και πιο μπροστά από αυτούς ο Κάιν` αλλά και από παντού αλλού και από άλλες περιπτώσεις θα μπορούσε να το δει αυτό ο καθένας. Ας κόψουμε, λοιπόν, την πηγή των κακών και θα σταματήσουν όλα τα ρεύματα των ασθενειών. Διότι, δεν είναι ασθένεια μόνο η παραλυσία αλλά και η αμαρτία. Και αυτή, η αμαρτία, είναι περισσότερο βαριά τόσο, όσο σπουδαιότερη είναι η ψυχή από το σώμα.
Σάββας Ηλιάδης
Κιλκίς, 30-11-2021
πηγή: enromiosini.gr
http://makkavaios.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.