Εορτολόγιο

Πέμπτη 8 Αυγούστου 2024

Πώς παντού ο Κύριος μας προτρέπει προς τους πειρα­σμούς, όμως μας παραγγέλλει «προσευχηθείτε να μη εισέλθετε σ’ αυτούς»;

 

Πώς παντού ο Κύριος μας προτρέπει προς τους πειρα­σμούς, όμως μας παραγγέλλει «προσευχηθείτε να μη εισέλθετε σ’ αυτούς»;


ΑΓΙΟΥ ΙΣΑΑΚ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ

Πώς παντού ο Κύριος μας προτρέπει προς τους πειρα­σμούς, όμως μας παραγγέλλει «προσευχηθείτε να μη εισέλθετε σ’ αυτούς»;

ΕρώτησιςΠώς θα συμφωνήση το, «προσευχηθείτε να μη εισέλθετε σε πειρασμό», με το, «αγωνισθείτε να εισέλθετε από την στενή πύλη», και επίσης το, «μη φοβηθήτε από εκείνους που αποκτείνουν το σώμα» και «όποιος χάσει την ζωή του για χάρι μου, θα την εύρη πάλι»;

Πώς λοιπόν παντού ο Κύριος μας προτρέπει προς τους πειρα­σμούς, εδώ όμως μας παραγγέλλει «προσευχηθείτε να μη εισέλθετε σ’ αυτούς»; Διότι ποια αρετή επιτυγχάνεται χωρίς θλίψι και πειρασμό; ή ποιος πειρασμός είναι μεγαλύτερος από το να απωλέσει κανείς τον εαυτό του, στον οποίο μας διέταξε να εισέλθωμε για χάρι του; Διότι λέγει, «όποιος δεν σηκώνει τον σταυρό του, για να με ακολουθήσει, δεν είναι άξιός μου». Πώς λοιπόν, ενώ σε όλη του την διδασκαλία προστάζει να εισερχόμαστε σε πειρασμούς, εδώ παρήγγειλε να ευχώμαστε να μη εισέλθωμε; Διότι λέγει, «πρέπει να εισέλθετε στην βασιλεία των ουρανών δια μέσου πολλών θλίψεων», και «στον κόσμο θα δοκιμάσετε θλίψι», και «με την υπομονή όλων αυτών θα κερδίσετε τις ψυχές σας».

Απόκρισις. Προσευχήσου, λέγει, να μη εισέλθεις στους σχετικούς με την πίστι πειρασμούς. Προσευχήσου να μη εισέλθεις στους πειρασμούς που ευρίσκονται στην υπεροψία του νου σου μαζί με τον δαίμονα της βλασφημίας και υπερηφανείας. Προσευχήσου, να μη εισέλθεις στον αισθητό πειρασμό του διαβόλου, κατά παραχώρησι του Θεού, λόγω κακών ενθυμήσεων που έβαλες στην διάνοιά σου, που απετέλεσαν αιτία της παραχωρήσεώς σου. Προσευχήσου, να μη απομακρυνθεί από κοντά σου ο Άγγελος της σωφροσύνης σου, για να μη πολεμηθής από τον θερμό πόλεμο της αμαρτίας και χωρισθής απ’ αυτόν. Προσευχήσου, να μη εισέλθεις στον πειρασμό του ερεθισμού εναντίον κάποιου ή στον πει­ρασμό της διψυχίας και του δισταγμού, από τους οποίους η ψυχή εξωθείται σε μεγάλον αγώνα.

Τους πειρασμούς όμως του σώματος να είσαι έτοιμος να τους υποδεχθής ολόψυχα, να κολυμβάς σ’ αυτούς με όλα σου τα μέλη, να έχης γεμάτους δάκρυα τους οφθαλμούς σου, για να μη απομακρυνθή ο φύλαξ άγγελός σου. Διότι χωρίς τους πειρασμούς δεν εκδηλώνεται η πρόνοια του Θεού, είναι αδύνατο ν’ αποκτηθή η παρρησία προς τον Θεό, είναι αδύνατο να μαθευθή η σοφία του Πνεύματος, είναι ανέφικτο να βεβαιωθή ο θείος πόθος στην ψυχή σου.

Πριν από τους πειρασμούς ο άνθρωπος προσεύχεται στον Θεό σαν κάποιος ξένος. Όταν όμως εισέλθει στους πειρασμούς από την αγάπη προς αυτόν και δεν δεχθή αλλοίωσι, τότε, σαν κάποιος που έχει υπόχρεω τον Θεό, θεωρείται γνήσιος φίλος του Θεού. Διότι για το θέλημά του επολέμησε τον εχθρό και τον ενίκησε.

Αυτό σημαίνει το «προσευχηθήτε, για να μη εισέλθετε σε πειρασμό».

Προσευχήσου, να μη εισέλθεις στον φοβερό πειρασμό του διαβόλου, από την αλαζονεία σου, αλλά από την αγάπη σου προς τον Θεό, ώστε η δύναμίς του να συνεργασθή μ’ εσένα και να νικήση από μέσα σου τους εχθρούς του. Προσευχήσου, να μη εισέλθεις σε τούτους τους πειρασμούς λόγω της κακίας των λογισμών σου και των πράξεών σου, αλλά για να δοκιμασθή η προς τον Θεό αγάπη σου και δοξασθή η δύναμίς του στην υπομονή σου. Σ’ Αυτόν ανήκει η δόξα και το κράτος στους αιώνες των αιώνων. Γένοιτο.

ΙΣΑΑΚ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ, ΛΟΓΟΙ ΑΣΚΗΤΙΚΟΙ, (ΛΟΓΟΣ ΜΔ’)- ΕΠΕ – ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΕΡΕΤΑΚΗ «ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟΝ», ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ «ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ», ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 1991 – σελ. 225-227 ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ: Ι.Ν.ΑΓΙΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ ΙΣΤΙΑΙΑΣ

Αναδημοσίευση από:
https://www.entaksis.gr/


https://www.impantokratoros.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.