Εορτολόγιο

Παρασκευή 20 Μαΐου 2016

Η Αγία Λυδία η Φιλιππησία – η πρώτη Ευρωπαία Χριστιανή († 20 Μαϊου)

Η Αγία Λυδία η Φιλιππησία – η πρώτη Ευρωπαία Χριστιανή († 20 Μαϊου)

Η αγία Λυδία εορτάζει στις 20 Μαΐου 
Ο Απόστολος Παύλος βρισκόταν στην Τρωάδα όταν είδε σε όραμα ένα Μακεδόνα να τον καλεί να πάει στη Μακεδονία να τους διδάξει την πίστη.
Ο Παύλος το θεώρησε σημείο από τον Θεό και αμέσως ξεκίνησε το ταξίδι παίρνοντας μαζί του τους εκλεκτούς συνεργάτες του Τιμόθεο, Σίλα και Λουκά. Αποβιβάζονται στη Νεάπολη, την σημερινή Καβάλα, και αναχωρούν για την πόλη των Φιλίππων. Έξω από την πόλη και κοντά στις όχθες του ποταμού Ζυγάκτου είναι ο τόπος προσευχής των Ιουδαίων.
Στις συγκεντρωμένες εκεί γυναίκες κήρυξε ο Παύλος, για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Οι γυναίκες τον άκουσαν με προσοχή και με ευλάβεια, ιδιαιτέρως όμως, η Λυδία. Η Λυδία μέχρι εκείνη την στιγμή έψαχνε συνεχώς τον αληθινό Θεό και γι’ αυτό από ειδωλολάτρισσα που ήταν έγινε Ιουδαία και άρχισε την αναζήτηση του Μεσσία. Όταν άκουσε, λοιπόν, τον Απόστολο Παύλο να τους μιλάει για τον Λυτρωτή του κόσμου, τον Χριστό, δέχεται αμέσως την χριστιανική θρησκεία και ζητά επίμονα να γίνει χριστιανή. Ο Παύλος την βαπτίζει στα νερά του ποταμού Ζυγάκτου και, έτσι, η Λυδία γίνεται το πρώτο μέλος της πρώτης Εκκλησίας της Ελλάδος.
07_b_02
το βαπτιστήριο της Αγίας Λυδίας στους Φιλίππους της Καβάλας -βίντεο:
απολυτίκιο:
https://simeiakairwn.wordpress.com/

Πέμπτη 19 Μαΐου 2016

Στον πατέρα που έψαχνε παντού το φάρμακο για τον γιο του…

Στον πατέρα που έψαχνε παντού το φάρμακο για τον γιο του…




*Μια ιδιαίτερα διδακτική και ωφέλιμη ιστορία μέσα από το πρίσμα ενός αγίου, που όλα τα αναγάγει στην αιώνια ζωή και στην αιώνια βασιλεία του Θεού.. δηλαδή όπως πρέπει να τα αναγάγουμε και να τα εξετάζουμε όλοι οι χριστιανοί..

Παντού έψαχνες φάρμακο και τίποτα. Οπουδήποτε άκουγες για κάποια μάντισσα , πήγαινες.
Πήγες στη Βοσνία, στους χότζες για τα γραπτά. Και όταν όλα αυτά δεν βοήθησαν , κάλεσες τελικά και τον ιερέα. Αλλά ούτε η προσευχή του ιερέα βοήθησε. Ο γιος ασθενούσε και πέθανε. Τώρα η ζωή σου κατάντησε χωρίς στόχο και δίχως νόημα. Σκέπτεσαι την αυτοκτονία. Προμηθεύτηκες δηλητήριο, το έβαλες κάτω από το μαξιλάρι σου, και ολόκληρες νύχτες αποφασίζεις , εάν θα το πιείς ή όχι. Ρωτάς, γιατί σε βασανίζει ο Θεός;
Και εγώ θα ρωτήσω κάτι εσένα. Γιατί εσύ βασανίζεις τον Θεό; Γιατί βασανίζεις τον βασανισμένο για σένα στον σταυρό, τον Ιησού Χριστό; Αυτός υπέφερε βαρείς πόνους για να σώσει τους ανθρώπους από τους ψεύτικους θεούς , από τους ψευδείς σωτήρες και απ’ όλες τις σκοτεινές δυνάμεις που ενεργούν μέσω αυτών. Και όμως εσύ παράκαμψες Αυτόν, τον μόνο Αληθινό , και πήγες πρώτα να ζητήσεις βοήθεια από τους εχθρούς Του, μάντισσες και μάγισσες. Ο απόστολος του Χριστού συμβουλεύει ως εξής: «ἀσθενεῖ τις ἐν ὑμῖν; προσκαλεσάσθω τοὺς πρεσβυτέρους τῆς ἐκκλησίας, καὶ προσευξάσθωσαν ἐπ” αὐτὸν ἀλείψαντες αὐτὸν ἐλαίῳ ἐν τῷ ὀνόματι τοῦ Κυρίου· καὶ ἡ εὐχὴ τῆς πίστεως σώσει τὸν κάμνοντα, καὶ ἐγερεῖ αὐτὸν ὁ Κύριος» ( Ιακ. 5,14 -15 ) .
Εσύ, όντως, κάλεσες ιερέα, τον πρεσβύτερο της εκκλησίας , για να διαβάσει την προσευχή στον άρρωστο, αλλά πότε; Όταν απευθύνθηκες πρώτα σ’ όλες τις μάγισσες και τους καταραμένους! Θυμώνοντας πρώτα Εκείνον, ο οποίος είναι ο μόνος που δίνει ζωή και υγεία, τότε άρχισες να τον παρακαλάς. Και ποιός ξέρει με τι καρδιά και τι πίστη! Οπωσδήποτε με μοιρασμένη την καρδιά και με λίγη πίστη. Ο Θεός μας είναι αρωγός σ’ εκείνους , οι οποίοι με ολόκληρη την καρδιά και πλήρη πίστη ανήκουν αποκλειστικά σ’ Αυτόν.
Εάν κάποιος προσεύχεται στον Θεό και στο δαιμόνιο, παραμένει αβοήθητος ,αφού ο Θεός δεν θέλει και ο δαίμονας δεν μπορεί, να τον βοηθήσει. Ο άγιος προφήτης Ηλίας έλεγε στον αλό με τη μοιρασμένη καρδιά: «ἕως πότε ὑμεῖς χωλανεῖτε ἐπ᾿ ἀμφοτέραις ταῖς ἰγνύαις; εἰ ἔστι Κύριος ὁ Θεός, πορεύεσθε ὀπίσω αὐτοῦ ∙ εἰ δὲ ὁ Βάαλ, ( δηλαδή το σατανικό είδωλο) πορεύεσθε ὀπίσω αὐτοῦ.» ( Γ ΄Βασ. 18, 21 ) .
Και όταν αρρώστησε ο βασιλιάς Οζοχίας , δεν ζήτησε βοήθεια από τον ζώντα Θεό αλλά έστειλε τους υπηρέτες στο Ακκαρόν στον Βάαλ για να ρωτήσουν , εάν θα γιάνει. Ο άγιος Ηλίας ακούγοντας αυτό πήγε στον βασιλιά και είπε: «τάδε λέγει Κύριος· τί ὅτι ἀπέστειλας ἀγγέλους ἐκζητῆσαι ἐν τῷ Βάαλ μυῖαν θεὸν ᾿Ακκαρών; οὐχ οὕτως· ἡ κλίνη, ἐφ᾿ ἧς ἀνέβης ἐκεῖ, οὐ καταβήσῃ ἀπ᾿ αὐτῆς, ὅτι θανάτῳ ἀποθανῇ» ( Δ΄ Βασ. 1, 16 ) .
Έτσι και εσύ βασάνισες τον Θεό και Τον «θύμωσες». Ο Θεός να σε συγχωρήσει. Όμως ευχαρίστησέ Τον που και τον γιο σου πήρε και εσένα έσωσε από την αυτοκτονία και την ψυχοκτονία. Και επειδή σου άφησε χρόνο για μετάνοια. Να παραδοθείς από τώρα ολόκληρος σ’ Αυτόν μόνο, με όλη σου την καρδιά. Και η αγάπη Του θα ισχυροποιήσει τη ζωή σου, θα φωτίσει τους δρόμους σου, και στον γιο σου θα χαρίσει το Βασίλειο των Ουρανών.
Ειρήνη σε σένα από τον αναστηθέντα Χριστό.
ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ
http://tostavroydaki.blogspot.gr/

Τετάρτη 18 Μαΐου 2016

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙ ΤΙΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ





 Ένας αδελφός είπε στον αββά Ποιμένα: 
“Με ταράζουν οι λογισμοί μου και δεν μ΄ αφήνουν να φροντίσω για τις αμαρτίες μου, αλλά με κάνουν να προσέχω τις ελλείψεις του αδελφού μου”. 
18 Ο Γέροντας του μίλησε τότε για τον αββά Διόσκορο, ότι στο κελί του έκλαιγε πάντοτε για τον εαυτό του, ενώ ο μαθητής του καθόταν στο άλλο κελί. Πήγε λοιπόν κάποια φορά ο μαθητής στο κελί του Γέροντα και τον βρήκε να κλαίει,
 οπότε του λέει: “Πάτερ, γιατί κλαις;
” Κι ο Γέροντας του απαντά: 
“Τις αμαρτίες μου, παιδί μου, κλαίω”. 
Του λέει ο αδελφός: 
“Δεν έχεις αμαρτίες, πάτερ”
 Και ο Γέροντας του αποκρίνεται: 
“Αλήθεια, αν αφεθώ να δω τις αμαρτίες μου, δεν μου φθάνουν άλλοι τρεις ή τέσσερις να κλαίνε μαζί μου γι΄ αυτές”. 
Είπε λοιπόν ο αββάς Ποιμήν:
 “Έτσι είναι ο άνθρωπος που γνώρισε τον εαυτό του”.

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟ

Τρίτη 17 Μαΐου 2016

Κατάθλιψη: Υπάρχει λύση (Αγ. Πορφύριος – Βίντεο)

Κατάθλιψη: Υπάρχει λύση (Αγ. Πορφύριος – Βίντεο)

porfyrioskatathlipsi
Η κατάθλιψη είναι μια ασθένεια της εποχής μας και, όπως υποστηρίζεται, θα είναι η μάστιγα του 21ου αιώνα και μάλιστα επώνυμη.
Υπάρχει διαφορά μεταξύ θλίψεως και καταθλίψεως. Θλίψη είναι η άσχημη ψυχολογική διάθεση, η δυσφορία, ο φόβος και η ενοχή, που προκαλούνται από κάποιο χωρισμό η την απώλεια ενός αγαπητού προσώπου, από κάποιο προσωπικό, οικογενειακό και κοινωνικό γεγονός. Ως κατάθλιψη, από ψυχιατρικής πλευράς, χαρακτηρίζεται μια μονιμότερη κατάσταση που δείχνει μια μεγάλη διαταραχή στον εσωτερικό κόσμο του ανθρώπου, η οποία δημιουργεί πολλά σωματικά συμπτώματα, όπως δυσκολία στον ύπνο, ανορεξία, αδιαφορία για την ζωή, αίσθηση κόπωσης, απώλεια δυνάμεων, ανησυχία, απαισιοδοξία, απόγνωση κλπ.
Τέτοιες καταθλιπτικές καταστάσεις συναντούμε πολύ συχνά σε ανθρώπους της εποχής μας. Τα αίτια της νόσου αυτής είναι πολυπαραγοντικά, δηλαδή οφείλονται σε βιολογικούς μηχανισμούς, σε γενετικές προδιαθέσεις, στην πίεση και το άγχος, στις ατομικές ενοχές και τις τύψεις της συνειδήσεως κλπ. Ακόμη, η έλλειψη νοήματος για την ζωή και η προχωρημένη ηλικία δημιουργούν έντονες καταθλιπτικές καταστάσεις, που θεραπεύονται και με φαρμακευτική αγωγή, κυρίως όμως με την αλλαγή στάσης ζωής, με το να αποκτήση ο άνθρωπος νόημα ζωής και σε αυτό βοηθά πολύ η πίστη στον Θεό και η όλη εκκλησιαστική ζωή.
Νεότερες έρευνες έδειξαν ότι η κατάθλιψη θα είναι μάστιγα της εποχής μας. Από την κατάθλιψη σήμερα προσβάλλονται οι επώνυμοι και ισχυροί άνδρες και γυναίκες. «Διάσημοι συγγραφείς, ζωγράφοι, πολιτικοί, ηθοποιοί και τραγουδιστές έχουν κατά καιρούς αναμετρηθεί μαζί της». Η κατάθλιψη δεν κάνει διακρίσεις και κτυπά εξίσου επώνυμους και ανώνυμους. «Από την μάστιγα δεν έχουν ξεφύγει ούτε διάσημοι κωμικοί» (Ελεύθερος Τύπος, 9-2-2009).
Είναι τρομερό να σκέπτεται κανείς ότι όλοι αυτοί που εξασκούν ένα δημιουργικό ρόλο, και κατά βάση η δημιουργία είναι αντίθετη με την κατάθλιψη, να πάσχουν από αυτήν την νόσο. Και το εκπληκτικότερο είναι το να υποφέρουν από την κατάθλιψη και οι κωμικοί ηθοποιοί που προκαλούν το γέλιο στους άλλους η και εκείνοι που ψυχαγωγούν το ευρύ κοινό. Και διερωτάται κανείς: Πως είναι δυνατόν να προκαλή κανείς γέλιο στους άλλους και ο ίδιος να πάσχη από κατάθλιψη, η παρά το γέλιο να οδηγήται ο ίδιος στην κατάθλιψη;
Φαίνεται ότι, όταν κανείς έχη έναν κακό ψυχολογικό κόσμο, αυτό εκδηλώνεται με σπασμωδικές εξωτερικά κινήσεις και με διάφορα ξεσπάσματα, λόγων, γέλιου, κινήσεων, και ιδιόρρυθμης συμπεριφοράς.
hioumor
Τα βιολογικά αίτια παίζουν έναν ρόλο, αλλά τον βασικότερο ρόλο τον διαδραματίζουν τα ψυχολογικά και τα πνευματικά αίτια. Γιατί, όταν ο άνθρωπος φροντίζη να έχη έναν καλό ψυχολογικό και πνευματικό κόσμο, τότε μπορεί με μεγαλύτερη ευκολία να αντιμετωπίση τις ψυχολογικές καταστάσεις, που προέρχονται ακόμη και από νευρολογικά αίτια, και τις κακές βιολογικές καταστάσεις.
Πολλοί άνθρωποι φορτώνουν την ζωή τους με πολλά «μπάζα», κουράζουν υπέρμετρα το σώμα τους και μαστιγώνουν βάναυσα την ψυχή τους, στηρίζονται αποκλειστικά στην ηδονή και την ευδαιμονία, με αποτέλεσμα να καταλήγουν στην θλίψη και την κατάθλιψηπου είναι όντως φοβερές καταστάσεις, χειρότερες από τις σωματικές ασθένειες.
Μερικοί καλοτυχίζουν τους επώνυμους ανθρώπους, αυτούς που φαίνεται ότι χαίρονται την ζωή, αλλ’ όμως σε αυτές τις κατηγορίες κυριαρχεί η νόσος της εποχής μας, η κατάθλιψη, η οποία όπως φαίνεται μπορεί να χαρακτηρισθή και ως επώνυμη και καλλιτεχική ασθένεια!
ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΙΕΡΟΘΕΟΣ
πηγή: http://oodegr.co/
https://simeiakairwn.wordpress.com/

Δευτέρα 16 Μαΐου 2016

Η κατάκριση μας χαρακώνει βαθειά

Η κατάκριση μας χαρακώνει βαθειά


  • Από  synodoiporia.gr
Η κατάκριση μας χαρακώνει βαθειά

π.Εφραίμ Παναούσης
Θα κάνω υπομονή. Δεν θα μιλήσω όταν οι άλλοι λένε. Δεν θα πω τίποτα. θα κρατηθώ.
Δαγκώνω τα χείλη μου και κεί που θαρρώ πως έδωσα τη μάχη και βγήκα νικητής, μία μικρή φράση δειλά, γρήγορα γίνεται χείμαρος...
Δεν χρειάζεται πολύ, να ξεκινήσεις μόνο και μετά ...άρχισες. Γιατί είναι τόσο δύσκολο να το παλέψω το πάθος της κατάκρισης, γιατί είναι τόσο εύκολο να νικηθώ;
Οι Πατέρες της εκκλησίας λένε πως η κατάκριση είναι από τις πιο εύκολες αμαρτίες. Αν δηλαδή για να κάνεις μιαν αμαρτία πρέπει να κουραστείς για την πραγματοποιήσεις, για την κατάκριση θέλει μόνο μια γλώσσα και μία κακή καρδιά.
Είναι εύκολο να ασχολείσαι με τις ζωές των άλλων. Τα λάθη τους σε κάνουν να αισθάνεσαι καλύτερα. Σε δικαιώνουν. Βλέπεις τους άλλους χειρότερους και αισθάνεσαι καλύτερος.
Κι ύστερα είναι και το άλλο. Όταν ασχολείσαι με τις ζωές και τις ελλείψεις των άλλων, δεν έχεις χρόνο να ασχοληθείς με τον εαυτό σου. Και αυτό σίγουρα πονά. Φαντάσου!!! να δεις κατάματα τον εαυτό σου, τη δική σου αρρώστια, τη δική σου πληγή.
Και δεν ξεκινά σαν κατάκριση, αλλά σαν κοινωνικός σχολιασμός. Σα μικρό σχόλιο και καταλήγει με την ώρα σε τάφο ομαδικό.
Είναι αυτός ο «απογευματινός καφές», που σε ένα φλιτζανάκι τόσο δα, χωράμε κρίνοντας, όλη την οικουμένη.
Κι ενώ γίνεται εύκολα μετά έρχεται η πίκρα...
Η κατάκριση μας χαρακώνει βαθειά. Αν έχεις κρατήσει μέσα σου καθαρές τις αισθήσεις σου πνευματικά, μετά την κατάκριση, νώθεις ένα μεγάλο κενό. Και μία μεγάλη αγριάδα. Νιώθεις σαν να χάνεις τη χαρά.
Ίσως να το επιτρέπει ο Θεός μήπως και καταλάβουμε με αυτό τον επώδυνο τρόπο, αυτό που κάναμε.
Με τον καιρό η απροσεξία του λόγου μας, μετατρέπεται σε πάθος, σε κατάκριση και με τον καιρό σε φύση μας. Και επιτρέπει και ο Θεός, κάποια στιγμή να πέσουμε σε αυτό το λάθος που κρίναμε στους άλλους.
Για τούτο χρειαζόμαστε δάνεια δύναμη από το Θεό να μας βοηθήσει να το καταλάβουμε να το δούμε στο μπόι του, και να βάλουμε βαθειά το νυστέρι στη δική μας πληγή.
Μόνο ο Θεός είναι Δίκαιος Κριτής…
Για την ψυχή μας, και μόνο για αυτή θα δώσουμε λόγο. Δεν θα σωθούμε εμείς επειδή οι άλλοι είναι χειρότεροι.
Και ούτε μας ζήτησε ο Θεός να του πούμε από που να αρχίζει να τιμωρεί.

Πηγή: synodoiporia.gr
http://www.vimaorthodoxias.gr

Παρασκευή 13 Μαΐου 2016

Σήμερα κοιτάζουμε να αγιάσουμε με λίγο κόπο

Σήμερα κοιτάζουμε να αγιάσουμε με λίγο κόπο


  • Από  synodoiporia.gr
Σήμερα κοιτάζουμε να αγιάσουμε με λίγο κόπο
Είπε γέρων: Σήμερα κοιτάζουμε να αγιάσουμε με λίγο κόπο.
Είπε πάλι. Όσο περισσότερο κοπιάζεις, τόσο περισσότερη χάριν και χαρά απολαμβάνεις. Και συνέχισε.
1. Μπορούσε να πληρώσει την καρδιά μας ο Θεός με τόση μακαριότητα και αγάπη και θείον έρωτα, ώστε να πέσουμε κάτω, μην αντέχοντας αυτήν. Αλλά τότε θα εγκαταλείψουμε τα μοναστήρια και θα κλεινόμασταν στα σπήλαια.
2. Οι κοσμικοί θα εγκατέλειπαν τις υποθέσεις τους και τις φροντίδες τις οικογένειας και τα παιδία τους. Για αυτό ο Θεός που είναι αγάπη, δεν μας πληροί με τέτοια αγάπη και θεία μακαριότητα.
3. Είναι βαρεία η καλογερική Γέροντα; Ρώτησαν κάποιον σοφό μοναχό.
Δεν είναι βαριά. Έρχεται καιρός που, όταν λησμονήσεις τον εαυτό σου, βλέπεις ότι είναι το πιο ανάλαφρο φορτίο – είπε.
4. Είπε ένας ερημίτης. Αν όσα χρωστάς σ` αυτήν την ζωή τα ξεπληρώσεις τότε σώζεσαι. Αν φας όμως και καμία παραπάνω, παίρνεις και κανένα φράγκο παραπάνω. Αν φάει κάποιος ξύλο άδικα, τότε έχει καθαρό μισθό. Πολλές φορές δηλαδή, ανθρώπους με πολλή καλή ζωή συμβαίνει να τους βρίσκουν τα χειρότερα. Εάν ο Θεός επιτρέπει, γιατί επιτρέπει;
Ας φέρω ένα καλό παράδειγμα.
Είναι μια πολλή καλή οικογένεια. Και ο άνδρας πολύ καλός και η γυναίκα πολύ καλή και τα παιδάκια πολύ καλά. Όλοι εκκλησιάζονται, κοινωνούν κ.λ.π.
Για μια στιγμή περνά ένας μεθυσμένος ή τρελός, χτυπάει την οικογενειάρχη και τον σκοτώνει.
Στα καλά καθούμενα. Μετά, όσοι άνθρωποι είναι απομακρυσμένοι από τον Θεό, λένε.
Για δες τον. Βλέπετε; Πηγαίνει με το σταυρό στο χέρι για αυτό το έπαθε.
Αυτό είναι αναίδεια. Επιτρέπει ο Θεός να παθαίνουν και άνθρωποι χωρίς να φταίνε καθόλου, για να δίνει την ευκαιρία στους τελείους αναιδείς να λένε, ότι είπε και ο καλός ληστής.
Τι βλέπουμε στους δυο ληστές; Ο ένας έβρισε τον Χριστό, αν είσαι Θεός κατέβα κάτω κ.λ.π. λέει ο άλλος. Δεν φοβάσαι τον Θεό; Εμείς δικαίως ταλαιπωρούμαστε. Ο άνθρωπος δεν έκανε τίποτα. Δεν φοβάσαι τον θεό;
Δηλαδή, για να δώσει ο Θεός την ευκαιρία στους αναιδείς να συνέλθουν, επιτρέπει να πάθουν μερικοί, χωρίς να φταίνε.
Ενώ αυτοί που παθαίνουν, μπορεί να είναι τα πιο αγαπημένα παιδία του Θεού.
Στο παράδεισο ο θεός πιστεύω δεν θα τους πει. Καθίστε σε αυτήν τη θέση. Αλλά διαλέξτε τον καλύτερο τόπο. Καταλάβατε; Έτσι είναι. Με το να ζητάμε το δίκαιο μας τα χάνουμε όλα.
Χάνουμε και την ειρήνη μας, Χάνουμε και τον μισθό μας.
5. Ρώτησε κάποιος ένα γέροντα, πόσα χρόνια έχει στο Άγιο Όρος και του απάντησε.
Χρόνια πολλά έχω, προκοπή δεν έχω. Και τα τσακάλια στην έρημο ζουν, αλλά τσακάλια μένουν.
6. Είπε γέρων. Όσο πνευματικότερος είναι ο άνθρωπος, τόσο λιγότερα δικαιώματα ζητάει από αυτήν την ζωή.
7. Συμβούλευε ένα φωτισμένος μοναχός. Να έχεις αγάπη προς όλους, αλλά ιδιαίτερες σχέσεις με κανένα.
8. Έλεγε ο γέρων Ιωσήφ ο Ησυχαστής.
Ο κυριότερος σκοπός του διαβόλου είναι να κτυπήσει την πίστη και έτσι να ρεζιλέψει τον ανθρωπο ως προδότη και αρνητή.
9. Μου είπε κάποτε προ ετών ο σεβαστός γέρων Γεράσιμος ο Υμνογράφος. Ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς λέει ότι το μόνο το οποίο αδυνατεί να πράξει ο Παντοδύναμος Θεός είναι το να ενωθεί με τον ακάθαρτο άνθρωπο. Σε αυτό αδυνατεί.
10. Έλεγε σε εμάς ο γέρων Μόδεστος ο Κωνσταμονίτης. Έχετε την εκούσια τύφλωση. Μην βλέπετε τα σφάλματα των άλλων.
11. Eίπε γέρων. Το θέμα της σωτήριας μας δεν είναι θέμα ευκαιρίας ή σύμπτωσης, αλλά θέμα εργασίας και βίας. «Βιασταί αρπάζουσιν την Βασιλεία των Ουρανών».

Από : synodoiporia.gr
http://www.vimaorthodoxias.gr/

Πέμπτη 12 Μαΐου 2016

Όσιος Γαβριήλ ο δια Χριστόν σαλός - ΔΙΔΑΧΗ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΕΣΧΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ

Όσιος Γαβριήλ ο δια Χριστόν σαλός - ΔΙΔΑΧΗ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΕΣΧΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ

Όσιος Γαβριήλ, 
ο δια Χριστόν σαλός

ΔΙΔΑΧΗ ΠΕΡΙ ΤΩΝ
 ΕΣΧΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ
ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ


"Στα χρόνια του Αντιχρίστου οι 
άνθρωποι θα περιμένουν τη σωτηρία
 από το Διάστημα. Αυτό θα 
είναι το μεγαλύτερο τέχνασμα
 του διαβόλου. Η ανθρωπότητα
 θα ζητεί βοήθεια από τους
 εξωγήινους, χωρίς να γνωρίζει 
ότι αυτοί στην πραγματικότητα
 είναι δαίμονες".


*****


Ο Γέροντας Γαβριήλ ο δια Χριστόν σαλός (1929-1995), 
πλήρης Χάριτος και αγιοπνευματικών χαρισμάτων, 
απολάμβανε μεγάλου σεβασμού στη Γεωργία. Μαρτυρίες για την
 αγιότητα του δίνουν σε ένα μικρό βιβλίο Μητροπολίτες,
 ηγούμενοι, ηγουμένισσες, μοναχοί, ιερείς και λαικοί.
 Ο Γέροντας ήταν ασυμβίβαστος με κάθε αντίχριστη
 πολιτική και πρακτική.

Την πρωτομαγιά του 1965 έκαψε ένα 12μετρο πορτραίτο
 του Λένιν πού κρεμόταν στο κτίριο του ανωτάτου Σοβιέτ
 στην Τυφλίδα, πρωτεύουσα της Γεωργίας. Συνελήφθη
 από την Κα-Γκε-Μπε. Στην ερώτηση του ανακριτού γιατί το έκανε
 απάντησε: «Το έκανα γιατί δεν είναι δυνατόν να λατρεύουμε
 ένα άνθρωπο. Εκεί, στην θέση του πορτραίτου του Λένιν,
 πρέπει να κρεμάσετε την εικόνα της Σταυρώσεως του Χριστού.
 Γιατί γράφετε ‘Δόξα στον Λένιν’; Πρέπει να γράψετε: 
Δόξα στον Κύριο Ιησού Χριστό». Μετά από αυτό τον έκλεισαν 
σε ψυχιατρική κλινική, όπου διέγνωσαν σχιζοφρένεια!!!


Παραθέτουμε στην συνέχεια μερικές από τις νουθεσίες του 
Γέροντος προς τα πνευματικά του τέκνα περί των
 εσχάτων και του Αντιχρίστου.


Δίδασκε ο Γέροντας: 

Στους εσχάτους καιρούς τους ανθρώπους θα τους σώσουν
 η αγάπη, η ταπείνωση και η καλωσύνη. Η καλωσύνη
 ανοίγει τις πύλες του Παραδείσου, η ταπείνωση οδηγεί μέσα σ’ αυτόν,
 αλλά η αγάπη εμφανίζει τον Θεό.

 
Όλους, όσοι πήγαιναν σ’ αυτόν για ευλογία, τους παρακαλούσε
 κλαίγοντας: 

Να κάνετε το καλό για να σας σώσει η καλωσύνη σας. 

Η γη κατά το ήμισυ έγινε Άδης. 

Ο Αντίχριστος στέκεται στην πόρτα και δεν τη χτυπά απλώς,
 αλλά ορμά μέσα. 

Εσείς θα τον δείτε τον Αντίχριστο. 

Θα προσπαθήσει να βασιλεύσει σε όλον τον πλανήτη. 

Παντού θα γίνονται διωγμοί… 

Μη μένετε χώρια. Κρατηθείτε μαζί, δέκα-δεκαπέντε μαζί.
 Βοηθείτε ο ένας τον άλλον. 

Στους εσχάτους χρόνους να μην κοιτάτε τον ουρανό.
 Μπορεί να πλανηθείτε από τα ψευδοσημεία που θα
 παρουσιάζονται εκεί. Θα εξαπατηθείτε και θα απολεσθείτε…

Θα βάλουν το χάραγμα του Αντιχρίστου στο χέρι και στο μέτωπο. 

Τα διάφορα προιόντα δεν μπορούν να σας προκαλέσουν βλάβη.
 Έστω κι’ αν βάζουν σ’ αυτά τον αριθμό του Αντιχρίστου,
 αυτό δεν είναι ακόμη το χάραγμα. Πρέπει να λέτε το ‘Πάτερ ημών’,
 να κάνετε τον Σταυρό σας και η τροφή σας θα αγιάζεται.  

Στα χρόνια του Αντιχρίστου οι άνθρωποι θα περιμένουν
 τη σωτηρία από το Διάστημα. Αυτό θα είναι το μεγαλύτερο
 τέχνασμα του διαβόλου. Η ανθρωπότητα θα ζητεί βοήθεια
 από τους εξωγήινους, χωρίς να γνωρίζει ότι αυτοί στην 
πραγματικότητα είναι δαίμονες.


Ρώτησαν τον Στάρετς αν μπορεί κανείς να κλέψει τροφή,
 όταν δε θα μπορεί να την αγοράσει. 
Απάντησε έτσι: 

«Αν κλέψεις, θα παραβείς μία από τις δέκα εντολές.
 Όποιος ενεργεί έτσι, ακόμη και έτσι δέχεται τον Αντίχριστο.
 Ο πιστός άνθρωπος πρέπει να ελπίζει στο Θεό. Ο Κύριος
 στους έσχατους χρόνους θα ενεργεί τέτοια θαύματα,
 ώστε ένα φυλλαράκι από το δένδρο θα φθάνει για τροφή
 ενός μηνός. Στ’ αλήθεια. Ο πιστός άνθρωπος θα σταυρώνει τη γή,
 και εκείνη θα του δίνει ψωμί. 

Αν βιάσουν ένα κορίτσι, το διακορεύσουν χωρίς τη θέληση του,
 αυτό ενώπιον του Θεού θα παραμείνει παρθένος. Ετσι θα γίνει
 και με το χάραγμα του Αντιχρίστου. Αν δώσουν το χάραγμα
 ενάντια στη θέληση του ανθρώπου, αυτό δεν θα ενεργεί επάνω του. 

Στο Ευαγγέλιο είναι γραμμένο ότι παντού θα γίνονται διωγμοί 
αλλά και θλίψη σε όποιον προδίδει το Ευαγγέλιο. 

Θα έρθει καιρός που θα είναι απαραίτητο να φύγετε στα βουνά,
 μόνο να μην το κάνετε ένας-ένας.

Ομαδικά να φεύγετε στα βουνά και στα δάση. Για τους πιστούς
 χριστιανούς η μεγαλύτερη θλίψη θα είναι ότι αυτοί θα φεύγουν
 στο δάσος, αλλά οι κοντινοί τους άνθρωποι θα δέχονται
 το χάραγμα του Αντιχρίστου.

Στους εσχάτους καιρούς οι οπαδοί του Αντιχρίστου θα
 πηγαίνουν στην εκκλησία, θα βαπτίζονται, θα κηρύττουν
 για τις ευαγγελικές εντολές. Όμως μην τους πιστεύετε. 
Αυτοί δεν θα έχουν τα καλά έργα. Μόνο με τα καλά έργα
 μπορεί κάποιος να αναγνωρίσει τον αληθινό Χριστιανό».


Πηγή: ΘΕΟΔΡΟΜΙΑ, Τριμηνιαία Έκδοση Ορθοδόξου Διδαχής 

http://anthologioxr.blogspot.gr/